Jesús Pastor Ciurana, nou president de la Xarxa Vives d’Universitats

El rector de la Universitat Miguel Hernández d’Elx (UMH), Jesús Pastor Ciurana, ha estat nomenat president de la Xarxa Vives d’Universitats, d’acord amb el calendari de rotació semestral de la institució. Pastor substitueix així al rector de la Universitat Ramon Llull, Josep Garrell i Guiu, que fins ahir presidia la Xarxa. Jesús Pastor ocuparà el càrrec els sis propers mesos.

Un dels principals encàrrecs que entoma Jesús Pastor és la plena aplicació de la nova definició estratègica que el Consell General de rectors i rectores va aprovar al passat mes de febrer a la Universitat de València (UV): ser la Xarxa de referència per a l’acció conjunta i la plataforma pel desenvolupament d’estratègies comunes de les universitats de la comunitat que integren les societats de parla i cultura catalana, distribuïdes en la regió Pirineus-Mediterrània.

La UMH passa a ser el punt de referència de bona part de l’activitat que preveu el pla d’actuació general de la Xarxa per a aquest semestre. D’entrada, al mes d’abril esdevindrà la capital del debat en català de tots els territoris de la Xarxa, amb l’organització de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat (de l’11 al 13 d’abril) i  la Lliga de Debat Universitària (del 16 al 19 d’abril).

El nou president és doctor en Ciències Matemàtiques per la UV i catedràtic d’Estadística i Investigació Operativa per la Universitat d’Alacant (UA). També ha estat president de la Societat Espanyola d’Estadística i Recerca Operativa (SEIO) i gestor del Pla Valencià de Ciència i Tecnologia. A la UA, va ser secretari i director del Departament d’Estadística i Recerca Operativa. També ha estat, durant sis anys, vicerector de Recerca de la UMH i membre de la Comissió Gestora des de la seua fundació. Del 2004 al 2007, va ocupar el càrrec de director general de Recerca i Transferència Tecnològica en la Conselleria d’Empresa, Universitat i Ciència de la Generalitat Valenciana, així com el de secretari de l’Alt Consell Consultiu de R+D+i de la Generalitat. A l’octubre de 2007, va ser nomenat director de l’Institut Universitari Centre de Recerca Operativa (CIO) de la UMH, càrrec que va exercir fins al seu nomenament com a rector d’aquesta Universitat.

Completen la presidència de la Xarxa Vives d’Universitats Francesc Xavier Grau i Vidal (vicepresident I), Vicent Climent Jordà (vicepresident II i rector de la Universitat Jaume I), Xavier Gil i Mur (vicepresident III i rector de la Universitat Internacional de Catalunya) i Josep Garrell i Guiu (vicepresident IV i rector de la Universitat Ramon Llull).