La UMH inaugura en el campus d’ Elx un Jardí Botànic amb 110 espècies vegetals mediterrànies.

El rector de la Universitat Miguel Hernández  (UMH) d’ Elx, Jesús Pastor Ciurana,  ha inaugurat aquest matí un Jardí Botànic al campus d’Elx, entre l’edifici  Rectorat i el Consell Social i l’edifici Altet. L’ àrea té unes dimensions de 5.000 metres quadrats i posseïx una gran varietat autòctona, en concret, 110 espècies vegetals. L’objectiu d’aquest projecte és que la comunitat universitària puga conèixer i gaudir d’una completa col·lecció botànica mediterrània.

Durant la inauguració, el rector de la UHM ha plantat una Araucaria Excelsa, arbre típic de les cases de camp d’Elx. El Jardí Botànic està dissenyat pel paisatgista Santiago Pérez i construït per l’empresa Jardines La Lara. Per a dur a terme l’elecció de les espècies, s’ha utilitzat el criteri d’econòmia de consum d’aigua, áixí com de baix manteniment. Per això, extenses zones de sòl del Jardí Botànix posseïxen una postrada feta amb corfa de pi, grava i arena compactada.

L’ àrea es divideix en cinc zones. Una d’elles, la de Les Dunes, es compon de plantes dels aiguamolls mediterrànis com són els tamarindes de El Fondo d’ Elx, els salzes de la Ribera del Segura, les pollancres i els oliveres que serveixen de transició a la zona de L’ Horta, composta d’arbres fruiters. Altra de les zones es L’Espiral d’arbreda, format per els arbres ornamentals més utilitzats en la jardineria de la Comunitat Valenciana.

El Jardí Topiari és una altra de les àrees del Jardí Botànic de la UMH. Posseïx una selecció d’ espècies mediterrànies  “cultivades amb formes” a través d’ una esporgada controlada. Per últim, està el Jardí Mediterràni, compost d ‘alzires, oliveres, llentiscles, gal·lers, bancals d’escalonament i marges de pedra que representen la fusió entre l’agricultura i el jardí mediterràni.