Més de 180 alumnes participen en el III Congrés Internacional d’Estudiants de Teràpia Ocupacional de la UMH.

Els alumnes de Teràpia Ocupacional de la Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx han organitzat el III Congrés Internacional d’Estudiants de Teràpia Ocupacional, que té lloc del 8 al 10 de maig a la Casa de Cultura de Sant Joan d’Alacant. En aquesta trobada participaran més de 180 estudiants, procedents de distintes universitats espanyoles i de diferents països com França, Regne Unit, Portugal, Brasil, Colòmbia o Xile. L’acte ha estat inaugurat pel rector, Jesús Pastor Ciurana, també va assistir  el decà de la Facultat de Medicina, Antonio Compañ Rosique, la directora de la Conferència Nacional de Directors d’Escoles Unversitaries de Teràpia Ocupacional d’España, Marta Pérez de Heredia i la Presidenta del Comité Organitzador del Congrés, Estefanía Maciá Martínez.

El congrés ha començat amb la ponència “Aportacions des de la Teoria del Fluix a la Teràpia Ocupacional”, impartida per la vicedegana de Relacions Internacionals, Pràctiques Externes i Teràpia Ocupacional de la Universitat de Castella-La Manxa, Mª Dulce Romero Ayuso. Per la vesprada, a les 18:30 hores, la directora del centre Tomas Rocha Visión i Audició del desenvolupament i aprenentatge en Villajoyosa, Joaquina Rocha Ortiz parlarà sobre “Els reflexos primitius: una segona oportunitat amb el desenvolupament”.

Entre els ponents, procedents d’Espanya, Polònia, Colòmbia, Bèlgica i França, es troben la directora i terapeuta ocupacional de la Clínica VitaeTherpy d’Alacant, Natalia Nieves-Day, qui impartirà la xerrada “Teràpia Assistida amb una nimfa en Salut Mental”, amb la que s’aprofundirà sobre la teràpia assistida amb animals. Així mateix, la terapeuta ocupacional de la Universitat Nacional de Colòmbia Lina Pinzón explicarà com es desenvolupa la Teràpia Ocupacional a Colòmbia. Per un altre costat, la conferència “Aplicació de tecnologies en Teràpia Ocupacional: innovavió i diversió. L’experiència del grup ITAS”, anirà a càrrec de la degana de la Facultat Ocupacional, Logopèdia i Enfermeria de la Universitat de Castella-La Manxa, Begoña Polonio López.

A més, durant el congrés haurà una exposició sobre els “Avanços en la interacció segura pacient-robot en rehabilitació neuromotora” del professor de robòtica de la UMH Nicolás Manuel García Aracil. Així mateix, també estan programades varies taules rodones i comunicacions orals d’estudiants.